Choď na obsah Choď na menu
 


Offroad Beša 2010 I.séria
 
Sviatok práce 1.máj Motospol offroadteam oslavoval v Beši, kde sa konala prvá súťaž zo série štyroch podujatí Offroad Beša 2010. Štartovalo sa v rôznych kategóriách podľa obsahu motora a úprav daného vozidla. Pod vedením organizátora pretekov boli vozidlá  rozdelené do skupín: do 2000 cm, nad 2000 cm, hard a špeciál. 
 Obe naše vozidlá súťažili v kategórii hard, kde podmienkou bol naviják a MT pneumatiky. Prvá súťažná disciplína odštartovala o 10:00, išlo o prejdenie daného úseku na čas pre všetky kategórie bez rozdielu výkonu či veškerých úprav. Povrch trate bol suchý, keďže slnečné lúče počas celého predošlého týždňa pôsobili na matičku zem veľmi intenzívne. Snáď len v jednom úseku sa objavil pozostatok po bahenej mláke, ktorá však nemohla nikoho zastaviť. Takže podmienky ideálne na plný plyn, keďže sa išlo na čas a ako to už býva -najrýchlejší vyhráva. Po absolvovaní asi polovice súťažiacich sa vo vysielačke organizátora ozvala: "pošlite hore traktor, je tu Jeep prevrátený na strechu". V tej chvíli nám bolo jasné, že je to Števo s Borisom. Našťastie sa nikomu nič nestalo a chalani majú jedno pekné video do zbierky priamo z kokpitu Granda, ktorému sa v zákrute nechcelo ísť tam, kam by mal. Po odprataní Jeepa z trate sa pokračovalo ďalej bez nehôd. Keď všetky vozidlá absolvovali celú trať na čas pokračovala súťaž pre vozidlá v kategoriách hard a špeciál. Toto kolo sa skladalo z trate, ktorá sa išla na čas plus so špeciálok, ktoré boli bodované podľa toho, ako ktorá posádka zdolávala prekážky v danej sekcii. Po obede a krátkom odpočinku sa pokračovalo v ďalších úsekoch, kde tak tiež išlo o získavanie čo najmenej trestných bodov, udeľovaných za použitie navijaku, vynechanie sekcie či cudziu pomoc. Ako posledné vstupovali do tejto disciplíny vozidlá so štartovnými číslami zaregistrovanými v špeciáloch. Divákov určite zaujal Patrol s motorom 4,2 td, ktorý ma výkonu na rozdávanie za volantom s Mikim. Julov Landrover taktiež nesklamal, keď v najťažšej a poslednej sekcii ukázal, že aj napriek jeho dĺžke a hlavne Julovej zručnosti kúzelným spôsobom vyšiel strmú stenu medzi stromami, kde mnohé špecialy sa museli navijákovať či použiť pomoc Lacovho traktora. Síce ho to stálo vysklenie jedného z okien, ale jednoznačne to stálo zato. Nemôžem nespomenúť Duškiho špeciál, ktorý sa vyznačuje hlavne natáčacou zadnou nápravou a značnou dymivosťou, ktorý taktiež nepotreboval žiadnu pomoc pri zdolávaní záverečného úseku a zaslúžil si obrovský obdiv. Ako to v Beši už býva tradíciou na záver prišla divácky najzaujímavejšia bodka za celým dňom a to dlhý a hlavne hlboký brod, do ktorého sa pustili len tí najväčší odvážlivci a šoumeni. Podaktorí boli nútení sa povyzliekať do trenírok a okúpať sa spoločne so svojím offroadom (suzuki samurai). Ty najlepší si odniesli domov poháre a medajle a hlavne všetci kopu zážitkov a offroadových spomienok, na ktoré sa nedá zabudnúť. Beša týmto nekončí. Prvého mája sa vlastne začala séria 4 súťaží, kde na konci roka bude vyhlásený víťaz Offroad Beša 2010.
 
                                                                                                   offroadteam
 

Náhľad fotografií zo zložky Offroad Beša 2010