Choď na obsah Choď na menu
 


 Prvý júlový víkend patril, v centre rumunského mesta Deva, burácaniu motorov vyše stovky extrémne upravených terénnych áut z pätnástich krajín Európy. Väčšina z nich je zaradená do kategórie „Extrem“, iba 26 posádok odštartuje v turistickej triede. Slovenským farbám patrili štartovné čísla dvoch tímov tj. štyroch áut 34a – 34b a 36a – 36b, s posádkami Miroslav Koncoš/Erik Kormoš – Luboš Manica/Peter Šablatúra a Štefan Malák/Mikuláš Borovský – Stanislav Andraščík/Richard Špánik. Rétorika organizátora posledných týždňov sa nemení ani počas úvodného brífingu. Každodenné výdatné lejaky predznamenávajú mimoriadne náročné podmienky, s množstvom blata a nesmierne šmykľavého podkladu, kde je nebezpečná aj bežná chôdza a nie to pohyb dvojtonového auta. Výsledkom je nekonečné uväzovanie a istenie áut oboma navijakmi. Zlaňovanie v zjazdoch, uväzovanie striech v náklonoch, a nekonečné navijakovanie sa nevyhne nikomu. Čím hlbšie v štartovom poli sa tím pohybuje, tým sú preňho podmienky náročnejšie. Štartovné poradie do jednotlivých etáp, dlhých 35 až 100 km je dané priebežným poradím. Slovákom sa bohužiaľ od samého začiatku nedarí obhajoba vlaňajšieho piateho miesta celkovo. Trápi ich technika. Hneď po štarte jeden z diferenciálov Samuraia, následne prídavná prevodovka SamTrola, hlavná prevodovka na Jeepe a napokon odtrhnuté skrutky kolesa JimUazu a úchytu rozvodovky. Neskoré štarty po niekoľkých hodinách servisu znamenajú následne dlhé hodiny v tom najťažšom teréne. Situáciu na dennej báze komplikujú silné podvečerné búrky. Osemdesiat kilometrov v lese môže znamenať 30 hodín nepretržitej namáhavej práce. Napriek nesmiernej únave však stále nechýba dobrá nálada, ktorá vyúsťuje do vysokej morálky kolektívu a bojovnosti. Predovšetkým vďaka nej sa obom slovenským tímom napokon po šiestich dňoch podarí prísť do vytúženého cieľa Transilvania Adventure Trophy 2009. Trináste a šestnáste miesto síce nie je pre všetkých dostatočnou satisfakciou, no v daných podmienkach ostal cieľ nedostupný pre takmer polovicu štartujúcich. Niekoľkým kotrmelcom sa nevyhla dokonca ani turistická kategória, jeden z najväčších favoritov na celkové prvenstvo skončil po odtrhnutom lane v hlbokej priepasti s totálne zdemolovaným autom. Našťastie i na počudovanie sa TAT2009 zaobišla bez vážnejšieho úrazu. Z prvenstva sa po tretí krát za sebou tešili Maďari. Csaba Boros to po tretí krát dokázal s tretím tímovým autom a bezpochyby sa tak zaryl hlboko do histórie podujatia, ktoré napísalo tohto roku svoj ôsmy diel. Viac informácií o 1. slovenskom Superwinch Off Road Trophy Teame sa dozviete na tímovej stránke www.protech4x4.sk. Informácie o Transilvania Adventure Trophy na stránke www.transilvania-trophy.com.

 

zdroj : www.autosportfoto.sk

 

Náhľad fotografií zo zložky Transilvania adventure trophy 2009